دانستنی‌های کودک و نوجوان | ماسک‌های دردسرساز
  • کد مطالب: ۱۳۴۶۶۱
  • /
  • ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۰

دانستنی‌های کودک و نوجوان | ماسک‌های دردسرساز

زوئی تریشا پرینسلو، دختری اهل کیپ‌تاون آفریقای جنوبی است که خیلی وقت‌ها برای پاک‌سازی به سواحل نزدیک محل زندگی‌اش می‌رود.

ریحانه صادقی - زوئی تریشا پرینسلو، دختری اهل کیپ‌تاون آفریقای جنوبی است که خیلی وقت‌ها برای پاک‌سازی به سواحل نزدیک محل زندگی‌اش می‌رود.

با آغاز همه‌گیری کووید ۱۹، زوئی در گردش‌هایش متوجه افزایش میزان نوع خاصی از زباله‌های پلاستیکی در مقایسه با به بقیه شد: زباله‌هایی موسوم به PPE.

 PPE مخفف Personal Protective Equipment است به معنای «تجهیزات حفاظتی شخصی». زوئی در یکی از گردش‌هایشان در اواخر سال ۲۰۲۰، متوجه وجود هشت نوع مختلف دستکش پلاستیکی در ساحل شد.

هم‌چنین تعداد ماسک‌هایی هم که پیدا می‌کرد هردفعه بیشتر می‌شد. طبق گزارش «انجمن بین‌المللی حفظ طبیعت»، هرسال دست‌کم ۸ میلیون تن زباله پلاستیک وارد اقیانوس‌ها می‌شود، و اکنون بخش بزرگی از این زباله‌ها را ماسک‌ها و دستکش‌های ما تشکیل می‌دهند.

زویی می‌گوید: باید به نحوه صحیح دفع این زباله‌ها هم توجه کنیم، زیرا این زباله‌ها بیش از هر نوع زباله دیگری سبب آلودگی محیط زیست می‌شوند و زندگی موجودات ساکن آن را به خطر می‌اندازند.

از کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم این است که از ماسک‌های چندبارمصرف استفاده کنیم و هنگام دور انداختن ماسک‌ها نیز بندهایشان را جدا کنیم تا خطر پیچیدنشان دور پا‌ها و گردن موجودات دیگر کم شود.

هم‌چنین حواسمان باشد ماسک‌های سبکی را که با باد به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند داخل سطل‌های دربسته زباله بیندازیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.